La regidora de Contractació, Sabina Escrig i la regidora de Serveis Socials, Mònica Alvaro han explicat els avantatges que obtindrà la ciutadania amb la reubicació de l’oficina del PROP a l’actual edifici dels Serveis Socials. Unes millores que en primer lloc, segons ha explicat Sabina Escrig, significaran una estalvi de 30.000 euros a l’any per al consistori “ja que és la quantitat que es pagava de lloguer pel local on s’ubica el PROP i que, amb l’extinció del contracte, deixarà d’abonar”. En segon lloc, també significarà acostar els serveis de l’Ajuntament a la ciutadania perquè, a partir d’ara, els veïns de la zona sud no hauran d’anar fins a la plaça Major a registrar qualsevol document sinó que podran anar al carrer Josep Ramon Batalla a registrar qualsevol tràmit. Finalment, l’altre avantatge destacat per ambdós regidores, ha sigut “el fet de poder optimitzar recursos i agilitzar i facilitar als usuaris els tràmits entre Serveis Socials i l’oficina de la Conselleria”. A aquest respecte, segons ha recordat Mònica Alvaro, la majoria de les consultes i les gestions que s’han realitzat en el PROP estan relacionades amb els serveis socials i “més concretament podem assegurar que un 28% estan relacionades amb la llei de dependència que es tramita tant des de Serveis Socials com des de Conselleria”.
Una dada que ha corroborat la regidora de Proximitat, qui ha explicat que segons la distribució temàtica de les consultes i gestions que s’han fet en el PROP existeixen quasi 10.000 tramitacions que estaven relacionades amb els Serveis Socials. A aquest respecte Mònica Alvaro, ha assenyalat que els avantatges no sols seran que el barri dispose de nous serveis com és el registre municipal sinó que ha subratllat la importància de poder unificar gestions entre ambdós administracions “En ubicar el PROP en Serveis socials, serveis com són la renda de ciutadania, acolliment, les places del programa Major a Casa o inclús notificacions amb les diverses conselleries, s’agilitzaran molt i disminuirà el cost que implica que un ordenança haja de traslladar-se diàriament del PROP als Serveis Socials” ha destacat Alvaro. A més la regidora de la Dóna, ha afegit que el canvi d’INFODONA, ubicat en l’edifici del PROP, “i que es tracta d’un servei de la Generalitat Valenciana que té com a missió la d’informar la ciutadania en qüestions de dones, en ser traslladat a la Casa de la Dóna, oferirà una informació molt més completa per a les dones”. En aquest sentit l’edil ha destacat que, “d’esta manera tanquem el cercle d’informació i evitem que les víctimes del maltractament hagen de fer el pelegrinatge d’un servei municipal a un autonòmic”.
Finalment, la regidora de Serveis Socials ha lamentat que “al portaveu del PP, Héctor Folgado, el trasllat del PROP als Serveis Socials li genere tants dubtes i tanta desconfiança”. A aquest respecte la regidora ha recordat que un 38% de la ciutadania, segons la memòria del 2011, acudeix a Serveis Socials per diversos motius com seria una plaça per a l’Aplec d’Estiu, una ajuda social, una plaça per a un centre de dia i per tan, hi ha moltes raons”. A més Alvaro ha criticat que l’oposició tinga “tan gran desconeixement del funcionament dels Serveis Socials perquè l’usuari rep una atenció totalment discreta i confidencial” i ha destacat que, amb aquesta reubicació, s’està traient profit d’un espai buit que el PP havia destinat a albergar dues o tres exposicions a l’any que poden fer-se en qualsevol altre lloc de la ciutat.
Per la seua banda, Sabina Escrig ha recordat que el total d’atencions i tramitacions, segons la memòria anual del PROP de l’any passat, ha sigut de 46.140 i les sol·licituds i actuacions més freqüents han sigut totes aquelles que estan relacionades amb el treball públic, l’adquisició i arrendament de vivendes, les pensions no contributives, els certificats de discapacitat o la informació de registres d’Associacions Culturals.
No hay comentarios:
Publicar un comentario