El ple de l’Ajuntament de Vila-real ha donat hui llum verda a l’últim tràmit per a poder desbloquejar els pagaments pendents amb treballadors i proveïdors de l’empresa Azuvi, a través de l’acord amb un grup de set entitats financeres. Per a això, el ple ha aprovat, per tràmit d’urgència, revocar el conveni que el consistori va firmar en 2008 amb la taulellera “per impossibilitat de compliment” per part de l’empresa. D’aquesta manera, informa l’alcalde de Vila-real, José Benlloch, s’elimina l’últim obstacle perquè les entitats financeres amb què s’ha negociat el desbloqueig del conflicte puguen fer-se càrrec dels pagaments pendents.
“La revocació del conveni de 2008 és un pas imprescindible per a alliberar els bancs i financeres que adquiriran el solar d’Azuvi a canvi de fer-se càrrec dels pagaments pendents de la taullera de les obligacions establides pel conveni, com la de no acomiadar treballadors o mantindre l’activitat productiva a Vila-real que l’empresa, com és ben sabut, va incomplir”, assenyala Benlloch. “El fet que l’empresa haja entrat en liquidació des del passat 4 de juliol tanca ja qualsevol possibilitat de què complisca amb les obligacions adquirides pel conveni i ens permet ara poder revocar l’acord per a, d’aquesta manera, desbloquejar definitivament la solució a un conflicte que s’arrossega des de fa més de tres anys i que ha deixat a centenars de treballadors, proveïdors i fins i tot al mateix Ajuntament pendent de cobrament”, conclou el primer edil. El desbloqueig d’aquesta situació serà possible després que, en el ple del passat 29 d’agost, l’equip de govern aprovara la requalificació del solar d’Azuvi de sòl industrial a residencial per a la seua adquisició per part d’un grup de set entitats bancàries que, es comprometen amb les obligacions de l’empresa ceràmica, tot això amb l’autorització del jutge que tramita el concurs de creditors.
A més del desbloqueig del conflicte d’Azuvi, el ple de hui també aprova una nova ordenança de venda no sedentària que permetrà la recuperació del mercat ambulant al centre urbà per a, d’esta manera, dinamitzar el comerç local a través d’un circuit comercial urbà a l’aire lliure distribuït en quatre ubicacions diferenciades però amb solució de continuïtat. El regidor de Foment Econòmic, Pasqual Batalla, recorda que s’ha parlat amb tots els sectors implicats per a arribar a aquesta normativa, “que no sols serveix per a reubicar el mercat en el centre sinó també per a regular tota la venda no sedentària”. “És l’ordenança del ‘no al top manta’, que s’adapta a la normativa europea i espanyola respecte d’aquestes qüestions”, indica Batalla, qui demana “confiança” als comerciants, venedors i veïns en una recuperació del mercat al centre “que serà beneficiosa per a tots”. La normativa se sotmetrà ara a un període d’un mes d’exposició pública perquè els interessats puguen presentar al·legacions.
Junt amb aquesta ordenança, el ple també ha aprovat l’ordenança fiscal que regula les taxes per a la instal·lació de parades i llocs en funció de la ubicació més o menys cèntrica de les parades i del tipus de mercat ambulant. A més, també s’ha aprovat instar a la Generalitat a incrementar l’import de les beques de menjador i a ampliar l’aulari de l’Escola Oficial d’Idiomes, així com una declaració institucional per a demanar al Govern una modificació de la llei hipotecària que permeta la dació a compte de les vivendes.
No hay comentarios:
Publicar un comentario