L’equip de govern de Vila-real ha posat en marxa un pla d’estalvi en les comunicacions internes de l’Ajuntament que permetrà reduir al mínim l’ús de paper en els tràmits municipals i acostar l’Administració local a la ciutadania. El regidor de Noves Tecnologies, Javier Serralvo, ha presentat hui la iniciativa, que forma part de la voluntat de l’equip de govern de caminar cap a l’administració electrònica. Respecte d’això, Serralvo ha assenyalat que amb aquest pla l’equip de govern avança en els objectius “d’austeritat i proximitat” marcats a l’inici de la legislatura, ja que “no sols permetrà estalviar en l’ús del paper sinó també que els ciutadans puguen fer un seguiment dels expedients amb mitjans telemàtics”.
La posada en marxa d’aquestes mesures va ser acordada en la Junta d’Administració Electrònica i Seguretat de la Informació , celebrada recentment en l’Ajuntament amb la participació de tècnics de protecció de dades i del servei municipal d’Atenció i Tràmits, entre altres. En aquesta reunió es van adoptar una sèrie de decisions, algunes de les quals ja han sigut aprovades en junta de govern, per a posar en marxa un nou sistema de tractament d’expedients i implantació de la firma electrònica que permetrà que “des que entre un paper en el registre la seua tramitació passe d’un departament a un altre per mitjans electrònics, evitant així generar còpies en paper, com succeeix en l’actualitat”. A més, Serralvo avança que també es firmarà un decret perquè les comunicacions entre departaments, que fins ara havien de passar per alcaldia en còpia de paper, ja no hagen de passar aquest tràmit. Aquestes mesures, avança, permetran un important estalvi a les arques municipals.
L’avantatge d’aquest sistema no està tan sols en l’estalvi econòmic i en el benefici mediambiental de reduir l’ús del paper. Tal com explica el regidor de Noves Tecnologies, les mesures adoptades ara per l’equip de govern també permetran “que els ciutadans puguen veure com es tramiten els seus expedients a través de mitjans telemàtics”, gràcies a què el sistema electrònic permetrà un seguiment dels diferents passos de la tramitació.
No hay comentarios:
Publicar un comentario